User
Pass
2FA
 
 

Pentru examenul din clasa a 8-a.

 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Freakz Forum Index -> Trash Bin -> Trash -> Homework zone
Author Message4037
FreakaZoid.

[Freakazoid]



Status: Offline
(since 13-12-2018 21:55)
Joined: 13 Jul 2014
Posts: 1617, Topics: 203
Location: Calarasi, Romania.

Reputation: 45.7
Votes: 38

 
Post Posted: 15-06-2015, 13:43:51 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Salutare, in prezent sunt clasa a 7a, dar voi trece clasa a 8a, i want to know ce lectii se vor preda la anul ( clasa a 8a ), aici ma refer doar la literatura. Si daca se poate daca se stie ce sa da la examen.


Ex.: Nuvela - Doua loturi (Studiata anul acesta, din cate stiu si anul viitor)
etc.


Trecand peste toate
Lasand in spate soapte
Noapte dupa noapte
Gandindu-ma la moarte
Las amintiri prin fapte
Distanta ne desparte dar poate
Voi reusi sa-ti fiu mereu aproape

Nimeni Altu' - Trecand peste toate !

0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message
FreakaZoid.

[Freakazoid]



Status: Offline
(since 13-12-2018 21:55)
Joined: 13 Jul 2014
Posts: 1617, Topics: 203
Location: Calarasi, Romania.

Reputation: 45.7
Votes: 38

 
Post Posted: 04-07-2015, 21:47:12 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Deci nu ma poate ajuta nimeni ?

Trecand peste toate
Lasand in spate soapte
Noapte dupa noapte
Gandindu-ma la moarte
Las amintiri prin fapte
Distanta ne desparte dar poate
Voi reusi sa-ti fiu mereu aproape

Nimeni Altu' - Trecand peste toate !

0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message
KapsLooK

[G.O.A.T]



Status: Offline
(since 23-02-2022 17:00)
Joined: 03 Apr 2015
Posts: 1400, Topics: 88
Location: Romania

Reputation: 49.6
Votes: 147

      Battletag: postrow.ID_BATTLE_NET} 
Post Posted: 04-07-2015, 21:51:32 | Translate post to: ... (Click for more languages)

In ce sens ai nevoie sa stii ..Thinking ti-as putea eu spune dar fii mai detaliat ca nu imi dau seama la ce te referi -


Casuta vocala KapsLooK
0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo! Messenger ID
FreakaZoid.

[Freakazoid]



Status: Offline
(since 13-12-2018 21:55)
Joined: 13 Jul 2014
Posts: 1617, Topics: 203
Location: Calarasi, Romania.

Reputation: 45.7
Votes: 38

 
Post Posted: 05-07-2015, 21:34:27 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Vreau sa stiu ce lectii imi trebuiesc, ma refer la literatura, ceva gen ce a scris harder aici: https://forum.wow-freakz.com/view-post-4647224.html?highlight=bac#4647224 ; daca se poate pt. mine, pt. ex. de cls. a 8-a.

Trecand peste toate
Lasand in spate soapte
Noapte dupa noapte
Gandindu-ma la moarte
Las amintiri prin fapte
Distanta ne desparte dar poate
Voi reusi sa-ti fiu mereu aproape

Nimeni Altu' - Trecand peste toate !

0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message
KapsLooK

[G.O.A.T]



Status: Offline
(since 23-02-2022 17:00)
Joined: 03 Apr 2015
Posts: 1400, Topics: 88
Location: Romania

Reputation: 49.6
Votes: 147

      Battletag: postrow.ID_BATTLE_NET} 
Post Posted: 05-07-2015, 23:03:48 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Pai acum depinde de profesor :
1) s-ar putea sa iti dea de citit Baltagul si sa faci rezumat .
2) O sa invatati : Doina / balada (populara/culta) / Fabula / Basmul (asta daca nu le-ai facut deja pe majoritatea dintre ele )
3) O sa faceti cum ai scris tu mai sus comedia O scrisoare pierduta si s-ar putea si din aceea sa va dea rezumat/test pe Acte/scene sa vada daca intr-adevar ai citit-o
4) Ti-as sugera sa iti cumperi o carte cu teste de EN ca sa exersezi .
5) O sa faceti propozitiile circumstantiale : de scop, cauza, directa, etc.
6) Ti-as sugera sa te apuci de gramatica (mai mult) e foarte necesara .
Sper ca te-am ajutat daca am sarit ceva poti sa imi activezi casuta si iti mai dau indicatii - -



Casuta vocala KapsLooK
0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo! Messenger ID
HarDer123

[The Addict]



Status: Offline
(since 27-10-2023 10:49)
Joined: 24 Apr 2010
Posts: 10133, Topics: 132
Location: trag in piept aerul jegos de bucuresti :]

Reputation: 1748.3
Votes: 117

        Battletag: postrow.ID_BATTLE_NET}  BarbuBaws 
Post Posted: 06-07-2015, 00:31:38 | Translate post to: ... (Click for more languages)



PROGRAMA
DISCIPLINA LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNÃ
EVALUARE NAȚIONALÃ 2015


I. STATUTUL DISCIPLINEI

    Limba ºi literatura românã are, în cadrul evaluãrii naþionale de la finalul clasei a VIII-a, statut de disciplinã obligatorie.
    Prezenta programã pentru evaluarea naþionalã de la finalul clasei a VIII-a la disciplina limba ºi literatura românã vizeazã evaluarea competenþelor elevilor de receptare a mesajului scris, din texte literare ºi nonliterare, în scopuri diverse, de exprimare scrisã și de utilizare corectã ºi adecvatã a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse. Deoarece competenþele de evaluat sunt ansambluri de cunoºtinþe, deprinderi ºi atitudini formate în clasele a V-a – a VIII-a, subiectele pentru evaluarea naþionalã vor evalua atât competenþele specifice ºi conþinuturile asociate acestora, conform programei ºcolare actualizate pentru clasa a VIII-a (aprobatã prin ordinul ministrului educaþiei, cercetãrii ºi inovãrii cu nr. 5097/ din 09.09.2009), cât ºi conþinuturile din programele ºcolare actualizate pentru clasele a V-a – a VII-a.
    Prin evaluarea naþionalã la limba ºi literatura românã, în evaluarea unitãþilor de conþinut care privesc domeniul limba românã (Elemente de construcþie a comunicãrii), se are în vedere viziunea comunicativ-pragmaticã, abordarea funcþionalã ºi aplicativã a elementelor de construcþie a comunicãrii, cu accent pe identificarea rolului acestora în construirea mesajelor ºi pe utilizarea lor corectã ºi adecvatã în propria exprimare scrisã. Sarcinile de lucru vizeazã exerciþii de tip analitic (de recunoaºtere, de grupare, de motivare, de descriere, de diferenþiere) ºi de tip sintetic (de modificare, de completare, de exemplificare, de construcþie), de subliniere a valorilor stilistice ºi de evidenþiere a aspectelor ortografice ºi de punctuaþie, în situaþiile care impun o asemenea abordare.
    În evaluarea unitãþilor de conþinut ale domeniului lecturã, sarcinile de lucru implicã cerinþe care privesc înþelegerea unui text dat, literar sau nonliterar (identificarea ideilor principale, a unor trãsãturi generale ºi particulare ale textului ºi exprimarea unui punct de vedere asupra acestora etc.), precum ºi redactarea de cãtre elev a unor compuneri vizând scrierea despre un text literar sau nonliterar (rezumat, caracterizare de personaj, comentarea sumarã a unor secvenþe, identificarea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere privind ideile sau structurarea textului etc.). De asemenea, sarcinile de lucru vor avea în vedere evaluarea competenþelor de redactare a unor texte argumentative (exprimarea argumentatã a unui punct de vedere privind textul studiat sau la prima vedere, motivarea apartenenþei la un gen literar sau la o specie literarã), reflexive ºi imaginative (compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente, evidenþierea trãsãturilor unui obiect într-o descriere, scurte naraþiuni, continuarea logicã a unor dialoguri etc.)
    Pentru competenþele de receptare ºi de producere a mesajelor orale, profesorii vor organiza activitãþi specifice ºi vor realiza evaluarea de parcurs a progresului elevilor.

II. COMPETENȚE DE EVALUAT

    Tabelul de mai jos cuprinde competenþele generale care vizeazã receptarea ºi producerea mesajelor scrise din programa ºcolarã pentru clasa a VIII-a (Receptarea mesajului scris, din texte literare ºi nonliterare, în scopuri diverse; Utilizarea corectã ºi adecvatã a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse), detalierile lor în competenþele specifice ºi conþinuturile asociate, din programele ºcolare pentru clasele a V-a – a VIII-a.

1. Receptarea mesajului scris, din texte literare ºi nonliterare, în scopuri diverse Competenþe specifice Conþinuturi asociate :
    1.1 dovedirea înþelegerii unui text literar sau nonliterar, pornind de la cerinþe date :

    - idei principale, idei secundare; ordinea logicã ºi temporalã a ideilor/ a întâmplãrilor dintr-un text;
    - moduri de expunere (naraþiune, descriere,dialog);
    - structuri în textele epice (logica acþiunii, timp, spaþiu, modalitãþi de caracterizare a personajelor, relaþiile dintre personaje, naratorul) ºi lirice (concordanþa dintre forma graficã a poeziei ºi ideea transmisã de aceasta, eul liric);
    - subiectul operei literare, momentele subiectului;
    - procedee de expresivitate artisticã în textele studiate (figuri de stil: personificarea, alegoria,repetiþia foneticã/ aliteraþia, metafora, hiperbola,epitetul, comparaþia, repetiþia, enumeraþia,antitezã);
    - sensul propriu ºi sensul figurat al unor cuvinte într-un context dat;
    - elemente de versificaþie (mãsura, rima, piciorul metric, ritmul, versul, strofa);
    - trãsãturile specifice genului epic, liric și dramatic în opere literare studiate sau în texte la prima vedere;
    - trãsãturi ale speciilor literare: schiþa, basmul popular, pastelul, fabula, nuvela, romanul, doina popularã, balada popularã;
    - texte literare (populare ºi culte – aparþinând diverselor genuri ºi specii); texte nonliterare;


    1.2 sesizarea corectitudinii ºi a valorii expresive a categoriilor morfosintactice, a mijloacelor de îmbogãþire a vocabularului ºi a categoriilor semantice studiate, a ortografiei ºi punctuaþiei
    - arhaisme, regionalisme ºi neologisme; cuvinte derivate, compuse sau obþinute prin schimbarea valorii gramaticale/conversiune;
    - categorii semantice studiate: sinonime, antonime, omonime, cuvinte polisemantice; construcþii pleonastice; sensurile cuvintelor în contexte diferite;
    - mijloacele interne de îmbogãþire a vocabularului (derivarea, compunerea, schimbarea valorii gramaticale/conversiunea), familia de cuvinte; mijloacele externe de îmbogãþire a vocabularului;
    - ortografierea diftongilor, a triftongilor ºi a vocalelor în hiat;
    - despãrþirea cuvintelor în silabe;
    - semne de punctuație: punctul, virgula, douã puncte, ghilimelele, linia de dialog, semnul întrebãrii, semnul exclamãrii, cratima, punctul ºi virgula, linia de pauzã;
    - semne ortografice: cratima, punctul;
    - valori expresive ale nivelurilor limbii (fonetic,lexical ºi morfosintactic) într-un text dat; elemente de limbã ºi de stil în textul literar; figurile de stil, versificaþia;
    - categorii morfologice specifice pãrþilor de vorbire (conform programelor ºcolare pentru clasele a V-a - a VIII-a): pãrþile de vorbire flexibile (verbul, substantivul, articolul, pronumele, numeralul, adjectivul) ºi neflexibile (adverbul, prepoziþia, conjuncþia, interjecþia); relaþii ºi funcþii sintactice;
    - elemente de sintaxã a propoziþiei ºi a frazei(probleme de acord; funcþii sintactice; tipuri de propoziþii principale ºi subordonatele indicate de programa ºcolarã; propoziția regentã, elementul regent, cuvintele și construcțiile incidente; relaþii sintactice; topicã ºi punctuaþie; valori stilistice ale folosirii acestora în textul dat);


    1.3 identificarea valorilor etice ºi culturale într-un text, cu exprimarea impresiilor ºi preferinþelor
    - elemente etice ºi culturale în texte literare ºi nonliterare ºi exprimarea propriei atitudini faþã de acestea;


2. Utilizarea corectã ºi adecvatã a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse

    2.1 redactarea diverselor texte, cu scopuri ºi destinaþii diverse, adaptându-le la situaþia de comunicare concretã
    - elemente de redactare a unor compuneri pe o anumitã temã/urmãrind un plan dat sau conceput de elev; pãrþile componente ale unei compuneri; organizarea planului unei compuneri pe o temã datã; structurarea detaliilor în jurul ideii principale; dispunerea în paginã a diverselor texte; scrierea îngrijitã, lizibilã ºi corectã;
    - redactarea unor texte reflexive ºi imaginative (compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment personal, social sau cultural; evidenþierea unor trãsãturi ale unui obiect (peisaj, operã de artã, persoanã)- într-o descriere;
    - redactarea unor scurte naraþiuni; continuarea unor dialoguri; redactarea unor texte argumentative (susținerea preferințelor și a opiniilor); redactarea unor compuneri având ca suport texte literare studiate sau la prima vedere – rezumat, caracterizare de personaj;
    - motivarea apartenenþei unui text studiat sau la prima vedere la o specie literarã sau la un gen literar;
    - prezentarea unui punct de vedere asupra unor secvenþe din texte la prima vedere, pe baza unor cerinþe date (de exemplu: elemente de structurã a operei literare, figurile de stil studiate, elemente de versificaþie etc.) sau prin exprimarea argumentatã a opiniei personale privind structura textului, semnificaþia titlului, procedeele de expresivitate artisticã învãțate ºi semnificaþia/mesajul textului dat;
    - exprimarea argumentatã a unui punct de vedere privind un text studiat sau textul la prima vedere; aprecieri personale referitoare la fragmente din textele studiate sau la prima vedere;

    2.2 Utilizarea în redactarea unui text propriu a cunoºtinþelor de lexic ºi de morfosintaxã, folosind adecvat semnele ortografice ºi de punctuaþie
    - elemente de lexic studiate în clasele V - VIII;
    - aplicarea corectã a cunoºtinþelor de morfosintaxã în exprimarea scrisã;
    - folosirea corectã a semnelor de punctuaþie la nivelul propoziþiei ºi al frazei (coordonare, subordonare, incidenþã);
    - enunþul, fraza, pãrþi de propoziþie ºi propoziþii studiate (predicatul ºi propoziþia subordonatã predicativã, subiectul ºi propoziþia subordonatã subiectivã; atributul ºi propoziþia subordonatã atributivã; complementul direct ºi propoziþia subordonatã completivã directã; complementul indirect ºi propoziþia subordonatã completivã indirectã; complementele circumstanþiale ºi propoziþiile subordonate circumstanþiale corespunzãtoare (de loc, de timp, de mod, de cauzã, de scop); propoziția subordonatã circumstanțialã condiționalã, concesivã, consecutivã; expansiunea ºi contragerea.






Sursã : Edu.ro

0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message
MaimutaPanda

[Mentally Stable]



Status: Offline
(since 26-08-2015 15:41)
Joined: 29 Dec 2014
Posts: 5, Topics: 2
Location: Gorgota / Prahova / Romania

Reputation: 32.2
Votes: 1

           
Post Posted: 06-07-2015, 17:55:39 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Eu tocmai am terminat clasa a 8-a . Cred ca te pot ajuta .
Se vor preda : Lacul-Pastel (M.Eminescu )
Popa Tanda - Nuvela (I.Slavici )
Baltagul - Roman ( M .Sadoveanu)
Planeta celor doi sori - S.F. ( Horia Arama parca) - nu intra in programa E.N
Miorita - Balada populara
O scrisoare pierduta - Comedie (I.L.Caragiale)
Daca ai nevoie de cateva informatii despre fiecare iti pot da poze din caietul de pregatire si te pot ajuta . Te pot ajuta de asemenea si cu scheme . Nu cred ca-s asa prost tinand cont ca am luat 8.80 romana si 10 mate .


Nino Nino Nino Ca Masina De Police .
0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo! Messenger ID
FreakaZoid.

[Freakazoid]



Status: Offline
(since 13-12-2018 21:55)
Joined: 13 Jul 2014
Posts: 1617, Topics: 203
Location: Calarasi, Romania.

Reputation: 45.7
Votes: 38

 
Post Posted: 14-07-2015, 07:28:58 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Multumesc ultimilor doi, MaimutaPanda +Harder123, dar in special lui harder.

Se poate inchide topicul.


Trecand peste toate
Lasand in spate soapte
Noapte dupa noapte
Gandindu-ma la moarte
Las amintiri prin fapte
Distanta ne desparte dar poate
Voi reusi sa-ti fiu mereu aproape

Nimeni Altu' - Trecand peste toate !

0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message

  Topic locked


Topic is closed, you cannot post any messages in it anymore

Locked by PsychoLove, 29 December 2015 17:46



 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Freakz Forum Index -> Trash Bin -> Trash -> Homework zone  


The time now is 19-04-2024, 05:32:27
Copyright info

Based on phpBB ro/com
B

 
 
 







I forgot my password


This message appears only once, so
like us now until it's too late ! :D
x