User
Pass
2FA
 
 

Programa bac romana

 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Freakz Forum Index -> Trash Bin -> Trash -> Homework zone
Author Message1827
KillForFun

[East Side Grove]



Status: Offline
(since 04-08-2020 19:19)
Joined: 08 Feb 2011
Posts: 3950, Topics: 230
Location: Caras-Severin

Reputation: 528.7
Votes: 514

           
Post Posted: 09-06-2015, 19:38:24 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Am mai facut un topic de genul asta acum cateva luni , atunci am gasit ceva si in mare parte a fost bun dar nu destul.Acum am nevoie de poeziile care se dau la bac la profilul mate-info , pe net am gasit vreo 3 variante de programe diferite si am aflat ca o parte din acele poezii se dau la profil uman / S.N , nu am gasit nimic care sa fie pentru mate info.. aveti vreunu lista cu poezii ?

@ sunt clasa a 11 a , profesoara inca nu ne-a spus nimic de programa

0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo! Messenger ID
HarDer123

[The Addict]



Status: Offline
(since 27-10-2023 10:49)
Joined: 24 Apr 2010
Posts: 10133, Topics: 132
Location: trag in piept aerul jegos de bucuresti :]

Reputation: 1748.3
Votes: 117

        Battletag: postrow.ID_BATTLE_NET}  BarbuBaws 
Post Posted: 09-06-2015, 22:03:31 | Translate post to: ... (Click for more languages)

*Nu se dau anumite poezii,se dau autori si genuri iar tu trebuie sa-ti alegi o poezie caracteristica fiecaruia pe care sa o dezbati.


BAC 2015 - Programa de examen pentru disciplina Limba ºi literatura românã

Filiera teoreticã - profil umanist
Filiera vocaþionalã - profil pedagogic


Precizãri privind conþinuturile programei

a) Literaturã

Autori canonici:
    Mihai Eminescu
    Ion Creangã
    I. L. Caragiale
    Titu Maiorescu
    Ioan Slavici
    G. Bacovia
    Lucian Blaga
    Tudor Arghezi
    Ion Barbu
    Mihail Sadoveanu
    Liviu Rebreanu
    Camil Petrescu
    G. Cãlinescu
    E. Lovinescu
    Marin Preda
    Nichita Stãnescu
    Marin Sorescu


Conform programei ºcolare în vigoare, examenul de bacalaureat nu implicã studiul monografic al scriitorilor canonici, ci studierea a cel puþin unui text din opera acestora. Textele literare la prima vedere pot aparþine atât autorilor canonici, cât ºi altor autori studiaþi.

Pentru proba scrisã, elevii trebuie sã studieze în mod aprofundat cel puþin numãrul minim de texte prevãzute în programa ºcolarã, aparþinând autorilor canonici sau prozei narative, poeziei sau dramaturgiei româneºti, despre care sã poatã redacta un eseu structurat, un eseu liber sau un eseu argumentativ, în care sã aplice conceptele de istorie ºi teorie literarã (perioade, curente literare/culturale, elemente de analizã tematicã, structuralã ºi stilisticã) menþionate în prezenta programã.

b) Limbã ºi comunicare

Conþinuturile de mai jos vizeazã:

    - aplicarea, în diverse situaþii de comunicare, a normelor ortografice, ortoepice, de punctuaþie, morfosintactice ºi folosirea adecvatã a unitãþilor lexico-semantice;

    - aplicarea cunoºtinþelor de limbã, inclusiv a celor dobândite în ciclul gimnazial, în exprimarea corectã ºi în receptarea textelor studiate sau la prima vedere.


Niveluri de constituire a mesajului

Nivelul fonetic
    - pronunþii corecte/incorecte ale neologismelor; hiat, diftong, triftong; accentul
    - cacofonia; hipercorectitudinea
    - pronunþare/lectura nuanþatã a enunþurilor (ton, pauzã, intonaþie)


Nivelul lexico-semantic
    - variante lexicale; câmpuri semantice
    - erori semantice: pleonasmul, tautologia, confuzia paronimicã
    - derivate ºi compuse (prefixe, sufixe, prefixoide, sufixoide), schimbarea categoriei gramaticale
    - relaþii semantice (polisemie; sinonimie, antonimie, omonimie)
    - sensul corect al cuvintelor (în special al neologismelor)
    - unitãþi frazeologice (locuþiuni ºi expresii)
    - câmpuri semantice ºi rolul acestora în interpretarea mesajelor scrise ºi orale
    - sensul cuvintelor în context; sens denotativ ºi sens conotativ


Nivelul morfosintactic
    - forme flexionare ale pãrþilor de vorbire (pluralul substantivelor, articularea substantivelor, forme cazuale; forme flexionare ale verbului; adjective fãrã grade de comparaþie; numerale etc.); valori expresive ale pãrþilor de vorbire; mijloace lingvistice de realizare a subiectivitãþii vorbitorului
    - elemente de acord gramatical (între predicat ºi subiect - acordul logic, acordul prin atracþie; acordul atributului cu partea de vorbire determinatã)
    - elemente de relaþie (prepoziþii, conjuncþii, pronume/adjective pronominale relative, adverbe relative)


Nivelul ortografic ºi de punctuaþie
    - norme ortografice ºi de punctuaþie în constituirea mesajului scris (scrierea corectã a cuvintelor, scrierea cu majusculã, despãrþirea cuvintelor în silabe, folosirea corectã a semnelor de ortografie ºi de punctuaþie)
    - rolul semnelor ortografice ºi de punctuaþie în înþelegerea mesajelor scrise


Nivelul stilistico-textual
    - registre stilistice (standard, colocvial, specializat etc.) adecvate situaþiei de comunicare
    - coerenþã ºi coeziune în exprimarea oralã ºi scrisã
    - tipuri de texte ºi structura acestora: narativ, descriptiv, informativ, argumentativ
    - stiluri funcþionale adecvate situaþiei de comunicare
    - limbaj standard, limbaj literar, limbaj colocvial, limbaj popular, limbaj regional, limbaj arhaic; argou, jargon
    - stil direct, stil indirect, stil indirect liber
    - rolul figurilor de stil ºi al procedeelor artistice în constituirea sensului
    - rolul elementelor arhaice ºi regionale în receptarea mesajelor


Bac 2015. Limba românã. Programa de examen ºi modele de subiecte

Filiera teoreticã - profil real
Filiera tehnologicã - toate profilurile ºi specializãrile
Filiera vocaþionalã - toate profilurile ºi specializãrile (cu excepþia profilului pedagogic)


Proba scrisã vizeazã competenþele de receptare ºi de producere a mesajelor scrise (inclusiv a unor mesaje care transpun în scris strategii ºi reguli de exprimare oralã) ºi conþinuturi asociate acestora, în conformitate cu programa ºcolarã pentru disciplina limba ºi literatura românã: filiera teoreticã - profil real, filiera tehnologicã - toate profilurile ºi specializãrile, filiera vocaþionalã - toate profilurile ºi specializãrile (cu excepþia profilului pedagogic).

Structura subiectelor permite rezolvarea acestora în 3 ore ºi este în conformitate cu prezenta programã de examen.

Subiectele cuprind texte literare ºi nonliterare, la prima vedere, precum ºi itemii corespunzãtori evaluãrii competenþelor specifice ºi a conþinuturilor asociate din prezenta programã. Subiectele vor avea un grad de complexitate care sã permitã tratarea integralã a acestora în maximum 10-15 minute.

Precizãri privind conþinuturile programei

a) Literaturã

Autori canonici:
    Mihai Eminescu
    Ion Creangã
    I. L. Caragiale
    Titu Maiorescu
    Ioan Slavici
    G. Bacovia
    Lucian Blaga
    Tudor Arghezi
    Ion Barbu
    Mihail Sadoveanu
    Liviu Rebreanu
    Camil Petrescu
    G. Cãlinescu
    E. Lovinescu
    Marin Preda
    Nichita Stãnescu
    Marin Sorescu


Conform programei ºcolare în vigoare, examenul de bacalaureat nu implicã studiul monografic al scriitorilor canonici, ci studierea a cel puþin unui text din opera acestora. Textele literare la prima vedere pot aparþine atât autorilor canonici, cât ºi altor autori studiaþi.

Pentru proba scrisã, elevii trebuie sã studieze în mod aprofundat cel puþin numãrul minim de texte prevãzute în programa ºcolarã, aparþinând autorilor canonici sau prozei narative, poeziei sau dramaturgiei româneºti, despre care sã poatã redacta un eseu structurat, un eseu liber sau un eseu argumentativ, în care sã aplice conceptele de istorie ºi teorie literarã (perioade, curente literare/culturale, elemente de analizã tematicã, structuralã ºi stilisticã) menþionate în prezenta programã.

Tematica studiilor de caz ºi a dezbaterilor din programele ºcolare, regãsitã în programa de examen, poate fi valorificatã în cadrul probelor orale ºi scrise, prin solicitarea argumentãrii unor opinii sau judecãþi de valoare pe marginea acestora.

b) Limbã ºi comunicare

Conþinuturile de mai jos vizeazã:
    - aplicarea, în diverse situaþii de comunicare, a normelor ortografice, ortoepice, de punctuaþie, morfosintactice ºi folosirea adecvatã a unitãþilor lexico-semantice;
    - aplicarea cunoºtinþelor de limbã, inclusiv a celor dobândite în ciclul gimnazial, în exprimarea corectã ºi în receptarea textelor studiate sau la prima vedere.


Modele de subiecte la Limba Românã

Niveluri de constituire a mesajului

Nivelul fonetic
    - pronunþii corecte/incorecte ale neologismelor; hiat, diftong, triftong; accentul - cacofonia; hipercorectitudinea
    - pronunþare/lectura nuanþatã a enunþurilor (ton, pauzã, intonaþie)


Nivelul lexico-semantic
    - variante lexicale; câmpuri semantice
    - erori semantice: pleonasmul, tautologia, confuzia paronimicã
    - derivate ºi compuse (prefixe, sufixe, prefixoide, sufixoide), schimbarea categoriei gramaticale
    - relaþii semantice (polisemie; sinonimie, antonimie, omonimie)
    - sensul corect al cuvintelor (în special al neologismelor)
    - unitãþi frazeologice (locuþiuni ºi expresii)
    - câmpuri semantice ºi rolul acestora în interpretarea mesajelor scrise ºi orale
    - sensul cuvintelor în context; sens denotativ ºi sens conotativ


Nivelul morfosintactic
    - forme flexionare ale pãrþilor de vorbire (pluralul substantivelor, articularea substantivelor, forme cazuale; forme flexionare ale verbului; adjective fãrã grade de comparaþie; numerale etc.); valori expresive ale pãrþilor de vorbire; mijloace lingvistice de realizare a subiectivitãþii vorbitorului
    - elemente de acord gramatical (între predicat ºi subiect - acordul logic, acordul prin atracþie; acordul atributului cu partea de vorbire determinatã)
    - elemente de relaþie (prepoziþii, conjuncþii, pronume/adjective pronominale relative, adverbe relative)


Nivelul ortografic ºi de punctuaþie
    - norme ortografice ºi de punctuaþie în constituirea mesajului scris (scrierea corectã a cuvintelor, scrierea cu majusculã, despãrþirea cuvintelor în silabe, folosirea corectã a semnelor de ortografie ºi de punctuaþie)
    - rolul semnelor ortografice ºi de punctuaþie în înþelegerea mesajelor scrise


Nivelul stilistico-textual
    - registre stilistice (standard, colocvial, specializat etc.) adecvate situaþiei de comunicare
    - coerenþã ºi coeziune în exprimarea oralã ºi scrisã
    - tipuri de texte ºi structura acestora: narativ, descriptiv, informativ, argumentativ
    - stiluri funcþionale adecvate situaþiei de comunicare
    - limbaj standard, limbaj literar, limbaj colocvial, limbaj popular, limbaj regional, limbaj arhaic; argou, jargon
    - stil direct, stil indirect, stil indirect liber
    - rolul figurilor de stil ºi al procedeelor artistice în constituirea sensului
    - rolul elementelor arhaice ºi regionale în receptarea mesajelor

0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message
KillForFun

[East Side Grove]



Status: Offline
(since 04-08-2020 19:19)
Joined: 08 Feb 2011
Posts: 3950, Topics: 230
Location: Caras-Severin

Reputation: 528.7
Votes: 514

           
Post Posted: 10-06-2015, 15:55:23 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Pare bun.. mersi
0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo! Messenger ID
KillForFun

[East Side Grove]



Status: Offline
(since 04-08-2020 19:19)
Joined: 08 Feb 2011
Posts: 3950, Topics: 230
Location: Caras-Severin

Reputation: 528.7
Votes: 514

           
Post Posted: 16-09-2015, 15:41:05 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Nu stiti daca e un site unde se posteaza programa pentru bac.. ? Nu gen "realitatea" sau "pro tv"
0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo! Messenger ID
Sartorius

[s a d b o y s]



Status: Offline
(since 09-09-2018 07:14)
Joined: 26 Sep 2011
Posts: 10698, Topics: 177
Location: hehe

Reputation: 383.9
Votes: 249

 
Post Posted: 16-09-2015, 15:55:32 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Ne-a zis profa azi ca programa pt bac ajunge prin octombrie/noiembrie.

gandacel wrote:
avioane, daca ai lasa forumul si ai inceta in a te mai da superior userilor, folosind niste butoane, mai bine ai termina liceul si le-ai arata profesorilor ca esti superior. noua ne dai warn/ban gata ne-ai linistit dar adevarata provocare e la liceu

0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message

  Topic locked


Topic is closed, you cannot post any messages in it anymore

Locked by PsychoLove, 29 December 2015 18:05



 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Freakz Forum Index -> Trash Bin -> Trash -> Homework zone  


The time now is 24-04-2024, 11:08:14
Copyright info

Based on phpBB ro/com
B

 
 
 







I forgot my password


This message appears only once, so
like us now until it's too late ! :D
x