User
Pass
2FA
 
 

Operatorii limbajului C++

 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Freakz Forum Index -> Trash Bin -> Trash -> Programming / Scripting / Database
Author Message1893
DankE#
[Banned user]


Banned


Status: Offline
(since 29-11-2014 15:42)
Joined: 20 Sep 2014
Posts: 138, Topics: 9
Location: Romania

Reputation: 33.1
Votes: 27

   
Post Posted: 26-10-2014, 14:12:38 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Introducerea in limbajul C++



In limbajul C++ lucram cu mai multe tipuri de date:

1. Date de tip int (numere intregi, ca de ex. -5, -3, 1, 2, 3, 25, 665, 12345)

2. Date de tip unsigned int (numere intregi fara semn inainte, asadar naturale)

3. Date de tip float (numere reale cu maxim 4 cifre dupa virgula, ca de ex. -5.2 , -3.5, 1.2, 52.6, 32.423, -234.4)

4. Date de tip unsigned float (numere reale cu maxim 4 cifre dupa virgula si fara semn inainte, asadar naturale)

5. Date de tip double (numere reale cu maxim 15 cifre dupa virgula, de ex, 251.241251251261, -123.4215166272)

Obs: double se foloseste intotdeauna singur... nu exista unsigned double, float double etc...

6. Date de tip short sau long:

-Ambele se folosesc deobicei cu signed si unsigned pentru a avea urmatoarele valori:

signed short: Valori intre -32767 si 32767

unsigned short: Valori intre 0 si 65535

signed long: Valori intre -2147483647 si 2147483647

unsigned long: Valori intre 0 si 4294967295

signed long long: Valori intre -9223372036854775807 si 9223372036854775807

unsigned long long: Valori intre 0 si 18446744073709551615

7. Date de tip char (siruri de caractere, ca de ex. "Studiez informatica", "I got a viruS")

Obs: Sirurile pot avea intre 0 si 255 de caractere.

8. Date de tip bool (Poate avea doua valori, 1 (adevarat) sau 0 (fals)) Puteti reveni mai tarziu la aceast tip de data, dupa ce parcurgeti structura programelor:

Code:
#include<iostream.h>                  //Am inclus in program baza de data iostream.h

void main()                           //Am declarat un antit main, de tip void             

{                                    //Am deschis antitul main, pentru a incepe programarea

    int a=2,b=3;                                           //Am declarat doua variabile de tip int, a si b, a avand valoarea 2 si b avand valoarea 3.

    bool cod;                                              //Am declarat o variabila de tip bool, care se numeste cod;

    if(a+b==5)                                               //Daca a+b este 5

        cod=true;                                       //valoarea bool va lua valoarea de adevarat, adica 1.

    if(cod==1)                                               //Daca valoarea bool, cod, este adevarata, adica 1.

        cout<<"Rezultatul este 5"<<endl;                 //se va afisa pe monitor Rezultatul este 5, si se va trece la un rand nou (endl)

    else                                                    //iar daca cod nu este egal cu 1 (adevarata),

        cout<<"Rezultatul este incorect"<<endl;        //se va afisa Rezultatul este incorect, si se va trece la un rand nou (endl)

}

Dupa cum ati observat la programul de mai sus, la declararea valorilor de acelasi tip, le-am despartit prin virgula si la sfarsit am pus punct si virgula ;.

Obs: Variabilele bool, vor avea intotdeauna la inceput, valoarea de adevarat.
Variabilele se declara astfel:
Code:
tip_data variabila;
int a;
float c;
double d,f;

Operatorii limbajului C++



I. Operatori aritmetici

II. Operatori relationali

III. Operatori logici.

Si vor mai veni si alti mai tarziu pe parcursul acestui tutorial.





I. Operatori aritmetici



1. Operatorul adunare, +
Code:
 
int a=5,b=7;

a+b asadar 5+7;

2. Operatorul diferenta, -
Code:
int a=5;
float d=3.34; a-d asadar 5-3.34;



3. Operatorul inmultire, *

Code:


int a=5,b=7,c=3;

a*b*c asadar 5*7*3;




4. Operatorul impartire, /
Code:
int a=5,c=3;
float b=7;
a/c asadar 5/3=1 De ce 1 si nu 1.6666? Deoarece a si c sunt variabile de tip intreg (adica numere naturale)
b/c asadar 7/3=2.3333 Aici avem o variabila float si o variabila int, asadar rezultatul va fi cu virgula.

5. Operatorul pentru restul impartirii a doua numere intregi, %
Code:
int x=11,z=3;
x%z asadar 11%3=2 3 merge in 11 de 3 ori... si ramane rest 2.

6. Operatorul radical, sqrt(variabila)
Code:
int a=7;
float b=7;
sqrt(a) asadar radical din 7 = 2 a este numar intreg sqrt(b) asadar radical din 7 = 2,64575131 b este numar real, de tip float




7. Operatorul de ridicare la putere, pow(baza,exponent)

Code:
int a=7,b=2;
pow(7,2) asadar 7 la putrea 2 = 49

II. Operatori relationali



-Sunt folositi pentru a stabili daca relatia intre doua variabile este adevarata

1. Operatorul egalitate, ==
Code:
int a=7,b=2; (a==b)=0 Asadar fals!



2. Operatorul diferit, !
Code:
int a=7,b=2;
(a!=b)=1
Asadar adevarat! (a este diferit de b)


3. Operatorul mai mare, >

Code:
int a=7,b=2;
a>b =1 Asadar adevarat!


4. Operatorul mai mare sau egal, >=
Code:
int a=7,b=2,c=2
a>=b =1
b>=c =1 Ambele sunt adevarate.


5. Operatorul mai mic, <

Code:
int a=7,b=2;


a<b =0 Fals.
6. Operatorul mai mic sau egal, <=


Code:
int a=7,b=2,c=2;


Code:
a<=b =1


Code:
c<=b =1
Ambele sunt adevarate.
Haideti sa va arat cateva exemple de exercitii cu operatorii relationali:
int a=2,b=5,c=3,d=0;


Code:
    (a!=b)>=(d==c)

a este diferit de b, asadar 1; iar d nu este egal cu c, asadar 0
Code:

1>=0

Rezultat final 1, relatia de mai sus este adevarata;
int a=1,b=2,c=1,d=3;

Code:
  (a!=c)>((d-b)<=c)

a nu este diferit de c, asadar 0; iar d-b, 3-2 este mai mic sau egal cu c , asadar 1

0>1

Rezultat final 0, relatia de mai sus este falsa;

III. Operatori logici



-au valoarea logica doar 0 sau 1, in functie de valoarea de adevar.

1. Operatorul de negatie NOT, !

a | !a

1 | 0 Diferitul lui a=1, este 0.

0 | 1 Diferitul lui a=0, este 1.


2. Operatorul SI sau AND, &&

a | b | a&&b

1 | 1 | 1

0 | 0 | 0

1 | 0 | 0

0 | 1 | 0

a=1 SI b=1 rezulta valoarea de adevar 1

a=0 SI b=0 rezulta valoarea de fals, 0 (offtopic: rezulta valoarea de fals... suna aiurea, e corect macar?)

a=1 SI b=0 rezulta valoarea de fals, 0

a=0 SI b=1 rezulta valoarea de fals, 0



3. Operatorul SAU sau OR, ||

a | b | a||b

1 | 1 | 1

0 | 0 | 0

1 | 0 | 1

0 | 1 | 1

a=1 SI b=1 rezulta valoarea de adevar 1.

a=0 SI b=0 rezulta valoarea de fals 0.

a=1 SI b=0 rezulta valoarea de adevar 1.

a=0 SI b=1 rezulta valoarea de adevar 1.

Exerciti cu operatorii din acest tutorial



A. Sa se stabiliasca conditiile prin care se reprezinta cele 3 laturii ai unui triunghi oarecare, isoscel si dreptunghic:

Oarecare:
Code:
(a+b>c) && (b+c>a) && (c+a>b)

Isoscel:
Code:
(a==b) || (c=b) || (b==c)

Dreptunghic:
Code:
pow(a,2) + pow(b,2) == pow (c,2)


B. Sa se stabiliasca condiitile prin care se reprezinta laturile unui patrat si a unui romb:

Patrat:
Code:
(a==b) && (b==c) && (c==d) && (d==a)

Romb:
Code:
(a==b) && (b==c) && (c==d) && (d==a) && pow(a,2) + pow(d,2) == pow(b,2) + pow(c,2)


0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo! Messenger ID
Geo_Cs1
[Banned user]


Banned


Status: Offline
(since 15-12-2014 23:46)
Joined: 17 Feb 2014
Posts: 7762, Topics: 196
Location: Peste drum de tine !

Reputation: 751.8
Votes: 211

          Battletag: postrow.ID_BATTLE_NET}  - 
Post Posted: 26-10-2014, 14:28:10 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Gj pentru efort (cu toate ca a fost copy-paste macar le-ai pus).


0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo! Messenger ID
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Freakz Forum Index -> Trash Bin -> Trash -> Programming / Scripting / Database  


The time now is 09-05-2024, 20:58:42
Copyright info

Based on phpBB ro/com
B

 
 
 







I forgot my password


This message appears only once, so
like us now until it's too late ! :D
x