User
Pass
2FA
 
 

TURORIALE de ARHITECTURA

 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Freakz Forum Index -> Trash Bin -> Trash -> Movies

Sunt de folos tutorialele mele ?
Sunt foarte folositoare
36%
 36%  [ 4 ]
Sunt folositoare
36%
 36%  [ 4 ]
Sunt folositoare , dar nu toate
9%
 9%  [ 1 ]
Asa si asa , nu prea inteleg
18%
 18%  [ 2 ]
Total Votes : 11

Author Message2651
Kido_gamer
[Banned user]


Banned


Status: Offline
(since 20-01-2008 20:30)
Joined: 17 Sep 2007
Posts: 30, Topics: 8
Location: Romania

Reputation: 88.7
Votes: 6

Post Posted: 11-11-2007, 22:07:32 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Tutoriale de Arhitectura


Dati click pentru a mari imaginile !

Am creat acest topic deoarece am de gand sa postez mai multe tutoriale referitor la arhitetura in hammer.
Pentru ca o sa fie mai aglomerat topicul , am sa va rog sa folositi facilitatea "search" (daca exista , nu m-am uitat sa vad...Oricum daca nu exista treci de la pagina la pagina si dai F3(search din browser) si scrii cuvantul cheie)

Nota : Majoritatea tutorialelor depe acest topic voi incerca sa le construiesc eu, dar nu exlud posibilitatea sa copiez si de pe alte site-uri.Oricum acele situri sunt straine si nu se prea uita pe situri romanesti,dar daca da vreau sa inteleaga ca nu am facut decat un bine si sa nu se supere.



Last edited by Kido_gamer on 24-11-2007, 23:34:22; edited 1 time in total
0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message
Kido_gamer
[Banned user]


Banned


Status: Offline
(since 20-01-2008 20:30)
Joined: 17 Sep 2007
Posts: 30, Topics: 8
Location: Romania

Reputation: 88.7
Votes: 6

Post Posted: 11-11-2007, 22:44:01 | Translate post to: ... (Click for more languages)

TUTORIAL cum sa faci scara in forma de spirala

La partea basics nu ma amestec si nici nu-mi bat capu.Sper ca stiti sa va construiti macar un cub.Exista tutorial separat pentru asta.

Eu pentru acest tutorial am ales sa fac o camera cu doua nivele .Pentru a incepe selectam unealta "Block Tool"[shift+B] si selectam din dreapta jos "arch" :

Inainte de a face scara sper ca v-ati facut o gaura in tavan (cu unealta carve).Eu am folosit o marime standard(pentru mine e standard) : 3x3 patratele cu "Snap on grid" 64 .

Dupa ce ati creat acest 'arch" o sa va apara o caseta .Daca aveti gandire logica banuiesc ca o sa va dati seama ce inseamna fiecare valoare acolo.Cel mai important e sa dati pe circle si la wall width sa puneti o marime cat mai mare (in timp ce va jucati cu aceste marimi mai apasati si pe butonul "preview" sa vedeti ce va iese) ca sa aveti pe ce merge - :


Acum dupa ce ati creat cercul ala atat de minunat , urmeaza sa-l aliniati la podea (doar no sa construiti o scara on nori...) si cu "snap on grid" pus pe 8 il faceti inalt de 2 casute mici (ca in imagine.Apropo-- inaltimea maxima a unui obiect pe care poti pasi fara sa sari este de 18 casute mici atunci cand optiunea 'snap on grid" e pe 1 ) :


Apoi dati "ungrup" :


Urmatorul pas consta in ridicarea ficari bucati , una mai sus ca alta .




Dupa cum vedeti in imagine, scarile nu ajung la etajul al doilea. Exista doua metode : sa ajustez scarile sau sa cobor etajul2 la nivelul scarilor, dar voi exemplifica doar prima metoda deoarece ar arata urat sa cobor asa mult etajul 2 pana la scari si pentru ca este destul de simplu sa va dati seama si voi cum se face acest lucru.

In primul rand selectez absolut toate bucatile ,click dreapta ,si dam "copy".Apoi dam paste.Aceaste scara copiata trebuie sa fie liniata corespunzator . Deci in fereastra "top" o vom alinia peste cealalta . In fereastra "front" o aliniem astfel incat parta inferioara a scarii copiate sa se intalneasca cu partea de sus a scarii originale(adika sa stea una peste alta).


Dupa cum se vede si in imagine , mai trebuie ajustata doar inaltimea ultimei scari ca sa fie la nivelul etajului 2. Daca voi nu reusiti sa aliniati scarile cum trebuie , nu uitati sa miciti valoare optiunii "snap on grid". De asemenea , daca mai trebuie inca cateva scari , ei bine dati inca odata copy si paste si eliminati scarile in plus pana cand ajungeti la nivelul dorit.
Binenteles ca puteti face mai multe de atat.Puteti pune un cilindru in mijlocul scarillor si un alt cilindru (fiti atenti ca varfurile muchiilor sa fie pe varfurile acelor patratele din fereastra,cu alte cuvinte ,veti avea erori daca nu respectati acest lucru) care sa acopere scara pe lungime ,latime si inaltime si la care ii dati "hollow" .Dar las imaginatiei voastre toate aceste lucruri.

Sper ca am fost de folos in acest tutorial !

Si o animatie(ca sa vedeti totusi ce a iesit)



Last edited by Kido_gamer on 24-11-2007, 00:23:41; edited 1 time in total
0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message
colea

[Creep]



Status: Offline
(since 30-01-2008 18:16)
Joined: 23 Apr 2007
Posts: 763, Topics: 48
Location: Printre scandalagii

Reputation: 91
Votes: 6

Post Posted: 12-11-2007, 19:35:21 | Translate post to: ... (Click for more languages)

bravo, firetic buna metoda cu scara, nu mi-a trecut prin minte ideea asta


0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message
Kido_gamer
[Banned user]


Banned


Status: Offline
(since 20-01-2008 20:30)
Joined: 17 Sep 2007
Posts: 30, Topics: 8
Location: Romania

Reputation: 88.7
Votes: 6

Post Posted: 23-11-2007, 15:37:18 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Cum sa construiesti un DOM


Prima oara setam gridul pe 16 (pentru a construi asa ceva , e de ajuns)

Alegem textura (eu am ales FIFTIES_WALL14A). Cream un un dreptunghi.
(am sa spun asa deoarece e mai usor sati dai seama decat daca spui "paralelipiped dreptunghic" "etc.....). Cu cat e mai gros cu atat terminam mai repede dar calitatea domului scade(nu foarte mult) . Lungimea nu prea conteaza. Intaltimea cubului va determina si inaltimea domului finit.

[/img]

Urmatorul pas consta in CLIP-uirea acestui dreptunghi ca in imagine. Cu cat sunt mai multe CLIP-uiri cu atata inaltimea domului creste mai progresiv.Pentru ca eu am facut domul inalt de 4 casute 64( "snap on grid" 64) am sa fac 4 CLIP-uiri (suna ciudat ? Clip-uiri - ).



Dupa asta trebuie sa alungim fiecare bucata .Vedeti sa fie bucatile aliniate si alungirea sa fie progresiva , una mai alungita ca alta pe masura ce creste inaltimea. Priviti imaginea :




Bun.Selectam totul.Dam copy , apoi paste. Dupa ce am dat paste selectam bucata copiata (toate bucatile copiate) si apasam CTRL+M . O sa apara un chenar .
Selectam "rotate" si la valoarea "Z"( pentru ca in x/y nu este Z si pentru ca in acel plan dorim sa rotim bucata) scriem 180 (il intoarcem cu 180 de grade). Si apoi il aliniem perfect langa celalalt.


Acum selectam cele doua bucati care au fost aliniate si dam copy, apoi paste. Selectam ce a fost copiat , apasam din nou CTRL+M , Rotate la "Z" 90 de grade. Aliniam.Aveti grija multa ca centrul celor doua bucati sa se afle in centrul celorlalte doua bucati .


Binenteles , o sa exclamati : Hey ! Planele celor 4 bucati se suprapun !

Raspuns : Asta e metoda si faptul ca acele plane se suprapun nu va determina nimik , nici o eroare .
Dar poate sa apara un LEAK daca in continuare nu sunteti atenti sa umpleti tot spatiul pentru a crea un dom(desi puteti pune domul intr-un cub , pentru ca nu este asa de mare domul...dar daca este mare.....aveti grija)

Mai copiati odata bucatile si de data asta dupa ce ati dat CTRL+M la "Z" scrieti 45(sa se roteasca la 45 grade) .
Aliniati. inca odata fiti atenti sa fie centrul celor doua bucati la centrul celorlalte bucati.


Inca odata acceasi bucata , dar de data asta dupa ce ati dat CTRL+M scrieti la Z -45 ( "-" ca sa-l roteasca in sens invers) sau 135 , tot una e ....


Observati ca deja domul incepe sa ia forma .Dar acum treaba se complica.

Dati din nou copy paste dar acum nu mai facem cu CTRL+M .Le aliniem la centru , si dupa ce le-am aliniat , sa fie inca selectate , mai dam inca odata click . Acum patratelele de la capat s-au transformat in niste cercuri.


Apucam de acel cerc si rotim intreaga bucata.Repetam procesul de copy , paste , si rotire ,pana ce satiile dintre pereti se umplu si devine un dom.
Alta problema care apare fara sa vrei.
La metoda asta cu rotire prin apucarea cercului aluia alinierea nu se mai face perfect. Dar nici cu CTRL+M nu poti pentru ca ar dura o vesnicie (eventual daca ai rabadare si mult timp, vreau sa spun , muuuuuuult timp , atunci da.) :



Dupa cum am spus , repetati procesul de >Copy , Paste , Aliniere , Rotire<
pana astupati toate acele "crapaturi".

La final ar trebui sa va iasa ceva de genu :


Hmmmm....problema este ca no sa fie aliniate perfect......dar .....nimik pe lumea asta nu e perfect....
Oricum daca construiti o harta no sa faceti sala cu DOM goala ....o sa puneti niste cutii , mase , masini, orice , si atunci acele cute si imperfectiuni nu se observa.
De asemenea aveti grija cum puneti lumina pentru ca daca aveti imperfectiuni o sa iasa niste umbre pe care nu le doriti si care arata urat.

Sper sa va fie de folos.E putin cam complicat. Dar daca cititi cu atentie intelegieti pentru ca la fel si eu am inteles cand am invatat.

0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message
Kido_gamer
[Banned user]


Banned


Status: Offline
(since 20-01-2008 20:30)
Joined: 17 Sep 2007
Posts: 30, Topics: 8
Location: Romania

Reputation: 88.7
Votes: 6

Post Posted: 27-11-2007, 15:28:24 | Translate post to: ... (Click for more languages)

Nush cand dar o sa ma ocup in curand de un alt tutorial de a face un dom . De data asta domul o sa fie mai acceptabil din punct de vedere al r_speeds . Trebuie sa va explic ce e si aia "r_speeds" (rendering_speeds )
0 0
  
Back to top
View user's profile Send private message

  Topic locked


Topic is closed, you cannot post any messages in it anymore




 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Freakz Forum Index -> Trash Bin -> Trash -> Movies  


The time now is 13-12-2024, 19:49:27
Copyright info

Based on phpBB ro/com
B

 
 
 







I forgot my password


This message appears only once, so
like us now until it's too late ! :D
x